Uit het midden van nergens - Reisverslag uit Northcliffe, Australië van Imke - WaarBenJij.nu Uit het midden van nergens - Reisverslag uit Northcliffe, Australië van Imke - WaarBenJij.nu

Uit het midden van nergens

Door: Imke (wie anders)

Blijf op de hoogte en volg Imke

10 Oktober 2015 | Australië, Northcliffe

Ik zit hier in het midden van nergens en op één of andere manier is er hier service, daar moet ik natuurlijk even gebruik van maken voordat mijn telefoon echt leeg is.

Omdat ik verder niet veel zinnigs te melden heb hier als impressie van de Bibbulmun Track een paar korte stukjes uit mijn dagboek de afgelopen weken.

5/9 Waalegh
Terwijl ik vanochtend rond zonsopgang naar de wc liep zag ik hoe mooi en ongerept de morgen hier is. Het deed me denken aan toen ik met rutger in bordeaux bij de kathedraal aankwamen. Wij liepen gewoon via een straat en er was een man die ons zei dat we via een andere straat naar de kathedraal moesten lopen omdat waar we nu liepen 'jolie' was maar de andere weg 'magnifique'. Zo voelt dat nu ook een beetje.

9/9 Gringer Creek
Samenvatting van mijn avond: ik, mijn kampvuur, de kangaroos en de sterren.

17/9 Possum Springs
Eerste keer kamperen. De campsite is met de bushfires in februari afgebrand. Er zou water moeten zijn nmaar dat is er niet. Dus ben ik de hele middag bezig geweest met water uit de creek halen, filteren en koken. Niet hoe ik mijn middag na >30 km had gedacht.

18/9 Yourdamung
Ik dacht net even dat ik mijn lepel kwijt was! Dat zou behoorlijk vervelend zijn geweest. Ze noemen altijd een hoop onmisbare dingen voor dit soort wandelingen maar nooit een lepel terwijl ik echt niet zonder kan. Gelukkig hoorde ik hem klingelen toen ik mijn tas bewoog.  Mooiste geluid van de dag een dat zegt wat met al die vogels.

25/9 Blackwood
Weer een verbrande campsite maar deze keer staat de shelter nog. De wc is gewoon een pot midden op de heuvel. Nog nooit zo'n mooi uitzicht gehad vanaf de wc ☺

30/9 Beavis
Vandaag is dag 28 van de relatie tussen Bibbulmun en mij. En er was een relatie crisis, veel drempels op de weg vandaag. Grote vragen werden gesteld zoals 'waarom ben ik hier eigenlijk?' en ' wil ik nog doorgaan?'. Gelukkig hield inze grote vriend Zon zich er grotendeels buiten, maar onze vriend Wind had een paar verfrissende momenten. Uiteindelijk kwamen Bibbulmun en ik tot de conclusie dat zwaartekracht een knieën moordenaar is.
Kortom: vandaag was de zwaarste dag.

1/10 Beedelup
Het zijn zware dagen. Warm en moeilijke wegen. Ik stink een uur in de wind en mijn kleren zijn nog erger dan ikzelf. Morgen Pemberton daar ga ik even een pauze inlassen.
(De volgende ochtend: een rat heeft vannacht mijn mes gestolen! Geen grapje! Het moet niet gekker worden.  Een gewapende rat. Gelukkig was het niet mijn lepel ☺)

6/10 Schafer
Voor het eerst een slang gezien die zeker weten nog leefde. Er is iets bijzonder onheilspellend aan hoe een slang beweegt een dat nog afgezien van dat zo'n beest dodelijk is.

7/10 Gardner
De hel is zand. Ik weet het nu zeker.  In de hel moet je met 20kg op je rug door het zand ploegen, zonder te weten of er water aan het einde is en in de zon. Toen ik begin dacht ik elke dag 'kan het nog beter?' En dan had ik de volgende dag weer zo'n moment. Sinds Pemberton (2/10-4/10) denk ik elke dag 'kan het nog erger?' En dan is de volgende dag weer erg. Ik heb even niet zoveel zin meer. Doorzetten Ik kan toch moeilijk opgeven als ik er zo lang naartoe geleefd heb.

8/10 Maringup Lake
Het was beter vandaag al is het maar ietsje. Ok het was zeker beter, al weet ik na vandaag dat er ook vliegen in de hel zijn.
Deze shelter is de mooiste tot nu toe. Er is een blauw meer en ik heb gezwommen. En nu ben ik dus schoon... soort van... ☺

10/10 Mt Chance
Vandaag was weer leuk, stampen door de modder mooie omgeving en de shelter staat naast een grote hoge rots midden in vlak landschap dus vanavond klim ik naar de zonsondergang en morgen zonsopgang.


Oké , dat was het. Mijn fototoestel is kapot gegaan maar als ik echt internet heb zal ik eindelijk proberen wat foto's te plaatsen. Mijn lepel heb ik gelukkig nog steeds dus honger zal ik niet hebben. Sinds afgelopen maandag heb ik niet meer een douche gezien dus mocht iemand mij de komende dagen tegenkomen ik voel me niet beledigd als vanaf een afstandje me groet. De volgende douche is woensdag.

  • 10 Oktober 2015 - 08:47

    Chantal :

    Heey Imke! Wat een ontberingen heb je doorstaan zeg. Moedig en knap dat je dit allemaal doet en durft en telkens weer doorzet om verder te gaan. Ik ben blij dat je je plezier weer een beetje hervonden hebt na de zware en moeilijke dagen. Blijf genieten en pas goed op jezelf! Liefs Chantal

  • 10 Oktober 2015 - 10:32

    Gonny:

    Hai Imke, bij jouw ontberingen zakken mijn verhuisperikelen in het niets. Lek om je verhalen te lezen en ik heb diep respect voor je. En het klinkt of je aan Bibbelmum toch wel een min of meer aangenaam gezelschap hebt

  • 10 Oktober 2015 - 11:41

    Hanneke:

    Lieve moedige Imke, heb je je mes nog kunnen terugstelen van de rat? Je schrijft het allemaal erg levendig op! Sterkte en veel plezier verder!

  • 10 Oktober 2015 - 17:53

    Liesje:

    Hoi Imke, hou je taai en zet m op

  • 11 Oktober 2015 - 00:24

    Papa:

    was het mijn zakmes, dat de rat gestolen heeft. hoe weet jij zo zeker dat de rat de boosdoener was?

  • 11 Oktober 2015 - 14:49

    Mama:

    Je weet heel goed ultieme momenten van genieten over te brengen. En die overtuigen me ervan dat je op dit moment op de juiste plaats bent. Door alle ups en downs heen kom je waar je zijn moet: fysiek en mentaal. Knap, dapper en kostbaar. Dag lieve dochter, ik houd heel veel van je!!!

  • 13 Oktober 2015 - 21:53

    Sibel:

    Trots op jou! Je doet het goed meid..Ik ben heel benieuwd naar de foto's, als dat lukt. Wel jammer dat je niet fris ruikt ghehehe
    Dikke knuffel van mij na woensdag..(: xx

    P.S. : Je krijgt de groeten van Bülent & Diana

  • 16 Oktober 2015 - 11:37

    Rina:

    Wauw Imke! Toen ik tijdens ons Ikea bezoek van je plannen hoorde vond ik dat best spannend! Het is schitterend om te lezen hoe jij alles doormaakt. Een heel goede voortzetting van je reis.. Denk maar aan het feit dat er na downs


    ook weer ups komen. Groetjes, Rina

  • 23 Oktober 2015 - 10:51

    Annelies :

    Ha Imke, Wat doe jij stoer !! Genetisch bepaald denk ik :-) Ik kreeg net van je vader deze link naar jou. Back to the basics zo te zien. En...ondertussen de meest kostbare levenservaringen opdoend. En....overal aanknopingspunten dus voor wijsgerige vragen. Zoals...Waar is het midden?? tsja, afgezien van het meest ware en werkelijke gegeven dat God het midden is, óns midden, kun jij vaststellen dat het midden overal precies dáár is, waar jij bent. En dán als dat soms even heet, droog, alleen en vies voelt, toch zeggen: Het is Goe!d. Nou ja etc etc Imke, ik bewonder je kracht.' Ga met God en hij zal met je zijn' Ken je dat lied? voor je eraan begint...realiseer je dat je het de hele dag gaat zingen en alleen kwijt raakt als je een ander melodie in je brein brengt. Shalom Annelies de Jong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Northcliffe

Australia

blablabla

Recente Reisverslagen:

30 December 2015

My golden birthday

25 Oktober 2015

Het einde is in zicht...

10 Oktober 2015

Uit het midden van nergens

20 September 2015

Alleen rond het kampvuur

02 September 2015

En dan nu...
Imke

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 12376

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 02 September 2025

Australia

13 Juli 2013 - 16 November 2013

Camino 2013

Landen bezocht: